Translate

torsdag den 16. august 2012

Flyvetur og første dag på Manhatten :-D

Så har jeg været i USA i to dage, og der er sket så mange nye ting!! Jeg tig afsted tirsdag morgen, og jeg må sige, det var hårene i lufthavnen end jeg havde regnet med! Men da vi kom op af rulletrappen, og vi var blevet delt i grupper, blev det hele meget bedre! Så da vi skulle i gennem security græd jeg slet ikke mere, for jeg var jo omgivet af en masse rare mennesker, der alle gennemgik det samme som mig :-) i flyet sad jeg ved siden af en pige, der hedder Louise

Louise og jeg (et dårligt billede men jaja)
som er super sød! Så vi hyggede os med film - vi så the hunger games, jeg så den to gange..:o) da vi ankom til Newark lufthavn, skulle vi gennem en pas kontrol og aflevere den formular vi havde udfyldt i flyverem, vi havde udfyldt vores i blyant, så vi måtte gøre det hele om i kuglepen.. Men vi kom igennem og vi fik vores bagage :-D ligesiden jeg afleverede min kuffert i kastrup, var jeg nervøs for, den chokolade der lå i den, men det blev ikke noget problem :-) vi ankom til hotellet, og jeg fik at vide at jeg skulle bo på værelse med to normænd, det slog lidt hårdt ned, for det var jeg slet ikke forberedt på!.. Da jeg kom op på værelset var der kun to dobbeltsenge, så jeg endte med at skulle dele seng med en vidt fremmet, som jeg ikke engang forstod.. Men de gik også alt sammen, dog fik jeg ret meget hjemve, da jeg var så mega træt, og egenlig mest bare havde lyst til at sove i min egen seng, hjemme i Danmark.. Men dagen efter (i går) var i på Manhatten, og det var super fedt! De første fire timer havde vi en guide der hed Mike, der var super sjov, og havde en masse fede ting at sige!
 Vi var en tur i central park, og så strawberry field, der helt vildt heldigt, var helt tom, så vi kunne stå allesammen hele vejen rundt om cirklen, hvori der står imagen :D
Vi havde det hele for os selv! :D

vi så også sankt patricks katedral, og en masse andre ting, som jeg sætter nogle billeder ind af senere eller i moren, når jeg er på computeren, dor ligenu sidder jeg på min mobil :-) Det er også ham mike vi skal gå rundt med i de førte timer i dag :D efter vi havde gået og kørt rundt med guide, var der fri leg, så vi blev sat af på grand central station, og skulle dele os op i grupper, da vi jo selvfølgelig ikke måtte gå runtr alene! Jeg gik sammen med seks andre super søde piger -fem fra danmark og en fra Norge :-) vi fik to kort over Manhatten, og derfra var vi ellers bare alene i new York (hvor der i øvrigt, ikke er nogen af os der har været før!) vi besluttede os bare for at tage på times square og 5th av, men vi skulle jo lige derover først.. Kortene ga ingen mening for os, så vi måtte spørge om vej, og hvert svar vi fik, var forskelligt.. Så vi lagde ud med at gå helt den forkerte vej!.. Men vi fandt det, og det var meget stort og overvældende!! I går regnede det, så det var meget noget med at gå fra butik til butik :-) vi skulle mødes ved 49 st. med de andre kl. 6. Vi havde gået sammen hele vejen, men lige til aller aller sidst var to af pigerne, der begge hedder Anna, væk.. Det viste sig så,at de bare havde sat sig på en bænk i nærheden, men vi nåede lige at blive nervøse!! Nu vil jeg smutte, for endnu en ny dag i manhatten kalder!! (Jeg savner jer allesammen hjemme i danmark, men i skal bare vide at jeg elsker jer, savner jer, og at jeg har det godt!!)
Ha' der dejligt til næste gang
Julie

1 kommentar:

  1. Hey Julie
    Jeg gad godt være en fregne på din næsetip og se alt det du oplever, det er for fedt!
    ILU
    Papmamma Maja
    (jeg bliver din største stalker her på bloggen)

    SvarSlet